Welke hashtags zijn er en hoe zet jij deze effectief in om jouw online zichtbaarheid te vergroten?


Als je wilt opvallen in de online wereld zijn hashtags onmisbaar. Een hashtag begint met een # gevolgd door een woord zonder spaties. Ze zorgen dat je berichten goed vindbaar worden. Door het toevoegen van een hashtag maak je namelijk gebruik van een soort label. Als mensen via de zoekfunctie zoeken op dat ene label die jij hebt toegevoegd aan je post, vinden ze je bericht. Maar wist jij dat er heel veel verschillende soorten hashtags zijn met verschillende doelen? No stress, Regeltante 2.0 legt het jou uit!


Branded hashtags

Branded hashtags zijn unieke hashtags die jezelf bedenkt. Bijvoorbeeld een merknaam, slogan, motto of woord die jou of je bedrijf vertegenwoordigd. Deze pas je toe in bijvoorbeeld je bio op Instagram of onder je berichten. Omdat het uniek is, is het een hashtag die ervoor zorgt dat je opvalt tussen de grote massa. Wil je zorgen voor meer naamsbekendheid? Vraag je volgers tijdens een winactie je branded hashtags in te zetten zodat ze nog vaker worden gebruikt en je beter vindbaar wordt.

Voorbeeld van Regeltante 2.0: #regeltante2punt0


Algemene hashtags

Deze hashtags zijn toegespitst op je bedrijf en kunnen onder elke post toegepast worden. Kies meerdere hashtags die passen bij de doelen van je bedrijf of die richting geven aan waar je bedrijf werkzaam in is.

Voorbeeld van Regeltante 2.0: #onlinemarketing #socialmedia #socialmediamarketing


Locatie-afhankelijke hashtags

Als je producten of diensten aanbiedt in bepaalde gebieden, kun je gebruik maken van locatie-afhankelijke hashtags. Deze hashtags zorgen ervoor dat jouw post

terecht komt bij gebruikers die zoeken op een bepaalde plaats. Hierdoor bereik jij de geïnteresseerde potentiële kopers.

Voorbeeld van Regeltante 2.0: #marketingbureaugroningen #groningen #onlinemarketinggroningen


Entertainment hashtags

Entertainment hashtags hebben als doel een sterkere band op te bouwen met je volgers. Deze hashtags bestaan bijvoorbeeld uit inspirerende woorden of uitspraken. Let wel op dat het aansluit bij het doel van de post en jou of je bedrijf. Het moet namelijk wel in de juiste context passen om ze zo krachtig mogelijk in te kunnen zetten.

Voorbeeld van Regeltante 2.0: #Letsdoit #socialready #getinspired


Tijdgebonden hashtags

Deze hashtags zijn gericht op het moment wanneer je de post plaatst. Je kunt bijvoorbeeld inspelen op feestdagen, inhakers, seizoenen of het weer.

Voorbeeld van Regeltante 2.0: #rainydays #fotografiedag #christmasreels


Zoveel verschillende soorten hashtags, maar welke zet ik nu in? Belangrijk is dat jij een combinatie gebruikt van deze hashtags. Zorg er ook voor dat je niet gaat spammen en teveel hashtags gebruikt. Wissel daarnaast regelmatig af en test wat het beste werkt voor jouw bereik. Zo spreek je een zo breed mogelijke doelgroep aan en zorg je voor optimaal gebruik. Meer tips over social media marketing? Make sure you follow us on the socials!