Tips om meer authentieke content te posten met content categorieën

De ene week schud je waardevolle social media content zo uit je mouw, en de andere week heb je geen idee wat je nu weer moet posten. Heel veel mensen en bedrijven hebben hier last van. Het is belangrijk dat je onthoudt dat je niet moet posten om het posten, maar dat je waardevolle content post. Want je wil natuurlijk uniek en herkenbaar zijn. In deze blog delen wij een aantal handvatten om met content categorieën, authentieke content te creëren

painting brushes

Wat zijn content categorieën?

Content categorieën zorgen ervoor dat je houvast hebt en onderwerpen hebt om op terug te vallen. Door content categorieen te bedenken help je jezelf als het ware bij het creëren van constante content en zorg je voor herkenbaarheid. Daarnaast kan je je boodschap versterken en je verhaal op een creatieve wijze overbrengen. Be creative!


“Met de juiste content kan je je boodschap versterken en je verhaal op een creatieve wijze overbrengen. Be Creative!”

Stap 1. Bedenk onderwerpen

Neem je merk of bedrijf onder de loep. Wie ben jij, waarom ben je uniek en waarom moeten klanten bij jou zijn. Vanuit daar kan je onderwerpen bedenken die je omtovert tot content categorieën. Bol.com doet dit bijvoorbeeld door unieke producten uit te lichten met een grappige tekst die iets over dat product zegt. ING Nederland doet dit bijvoorbeeld met “geldweetjes”


Stap 2. Gooi je eigen sausje er overheen

Je wilt natuurlijk dat wanneer mensen een post van je zien, ze direct herkennen dat het om jouw merk of bedrijf gaat. En daarvoor hoeven ze niet ineens je accountnaam te lezen. Zorg er dus voor dat je een bepaalde terugkerende contentvorm gebruikt met je eigen huisstijl daarin verwerkt. Zo blijf je herkenbaar!


Stap 3. Maak een planning

Nu is natuurlijk niet de bedoeling dat je ineens gaat spammen of juist dat je maar 1x per maand iets deelt. Maak daarom voor jezelf een contentplanning waarin je precies omschrijft wanneer je wat gaat delen.


Need some help?

Vind je het lastig om deze stappen te doorlopen om tot de juiste content te komen? Wij denken graag vrijblijvend met je mee. Neem contact op met Regeltante 2.0 en we gaan samen aan de slag met de juiste contentstrategie!