Never too personal!


Je hebt het vast wel gemerkt, bij Regeltante 2.0 zijn we lekker persoonlijk. We beginnen een mail niet met ‘Beste meneer/mevrouw, maar met ‘Goedemorgen, hoe was je weekend. Lekker genoten van het goede weer?”. Naast dat we het belangrijk vinden om niet te formeel met onze klanten te communiceren is dit ook enorm belangrijk voor het engagement.

Tegenwoordig zijn klanten niet alleen met je verbonden om je producten of diensten maar ook om wie jij als aanbieder bent. Het gaat ook om jou persoonlijk; hoe ga jij met je klanten om en hoe communiceer je met ze? Juist die persoonlijke touch zorgt ervoor dat potentiële klanten de knoop doorhakken om bij jouw klant te worden en te blijven.


Het is ontzettend belangrijk om deze persoonlijke touch ook door te voeren in je social media. Vertel bijvoorbeeld eens wat jouw struggles zijn of vertel waar jij blij van wordt. Hou hierbij ook vooral rekening met dat het geen eenrichtingsverkeer is. Social media is niet alleen maar zenden maar ook ontvangen. Ga het gesprek aan met je volgers en creëer een band.


Dit hoeft niet altijd te zijn door een caption te eindigen met zinnen als ‘hoe denk jij hierover?’. Nee, zeker niet! Dit kan ook op andere creatieve manieren! Maak eens gebruik van een polletje of een vragen sticker in je stories. Zo leer je niet alleen je volgers beter kennen maar bouw je ook een band op. Werk aan het engagement, verhoog je aantal volgers, klanten en uiteindelijk je omzet!


Wij geven je drie concrete tips om persoonlijker te zijn:

#1 Focus je niet teveel op sales. Communiceer ook over wie je bent en waar je bedrijf voor staat. Dus het verhaal achter je onderneming. Bijvoorbeeld hoe je onderneming is ontstaan of een aantal leuke weetjes.


#2 Ga het gesprek aan met je (potentiële) klanten. Heb het hierbij niet alleen over het werk maar vraag bij een call op de maandag ook vooral hoe hun weekend is geweest.


#3 Communiceer eens via Whats App of een via Instagram DM. Op deze manier maak je het contact laagdrempelig waardoor je sneller een band opbouwt.


Hulp hierbij nodig? Stuur ons gerust een berichtje. We love to help!