Instagram Reels



Je hebt er vast wel eens van gehoord! Toch is het een redelijk nieuwe functie op Instagram. Deze functie heeft veel weg van TikTok, een social media kanaal die in een korte tijd enorm populair is geworden. Instagram kon natuurlijk niet achterblijven. Om zoveel mogelijk gebruikers op het platform te houden is de nieuwe functie Instagram Reels ingezet. Alles weten over deze functie? Wij nemen je mee in wat het precies inhoudt, waarom je hiermee moet starten en hoe je het krachtig kunt inzetten!

Tell me more about the function

Reels is een functie waarmee je korte video’s van 15 tot 60 seconden kunt opnemen. Binnen deze functie neem je verschillende beelden op en bewerk je ze door bijvoorbeeld in te korten. Daarnaast kun je teksten, afbeeldingen en muziek toevoegen. Ook kun je gebruik maken van verschillende filters en stickers om de boel wat meer up te spicen. Genoeg opties dus om toffe video’s te maken!

How to use

Wil je optimaal gebruik maken van deze functie? Laat dan zien wie je echt bent. Op deze manier creëer je engagement en zullen je video’s goed scoren. Hoe je dit doet? Dat is helemaal aan jou!

Het leuke is dat je het op ontzettend veel verschillende manieren in kunt zetten. Je kan grappige video’s maken, educatieve video’s, inspirerende video’s en nog veel meer. Er is dus altijd een vorm die jij kan gebruiken voor je onderneming. Als je er maar rekening mee houdt dat het past bij jouw doelgroep. Het belangrijkste is namelijk dat zij het leuk en interessant vinden. Maak bijvoorbeeld een leuke reel van je outfits, a day in a life with of een how to video. Laat zien wie je bent en blijf vooral jezelf.

Why so important?

Reels levert in verhouding met een post of story ontzettend veel bereik op. Dit komt doordat het korte en krachtige content is. Het kijkt lekker weg waardoor je er ongemerkt uren in verdwaald. Ook is het gerucht dat Instagram steeds meer naar een videoplatform gaat en daarom het gebruik van reels extra beloond met meer bereik.

Met reels heb je ook de kans om op de verkenningspagina te komen, dit is een pagina waar ook niet-volgers jouw video kunnen zien. Het kan dus zijn dat jouw post door 400 van je 600 volgers bekeken wordt, maar je reels misschien wel door 2.000 gebruikers! Dit betekent dat jouw niet-volgers je account dus ook sneller ontdekken en je wellicht gaan volgen als je profiel interessant is voor hen.

Hoe meer je reels gaat gebruiken, hoe interessanter Instagram jouw account gaat vinden en laat zien in de feed van ‘jouw’ volgers (of niet volgers). Genoeg redenen om deze amazing functie in te zetten, wanneer ga jij aan de slag?


P.S. Heb jij tips nodig hoe je reels beter kan inzetten? Wij delen er heel veel op Instagram en willen je natuurlijk ook persoonlijk helpen. Bel of mail ons gerust.