Zo zorg je ervoor dat jouw advertising post perfect aansluit bij jouw doelen

Heb jij je al eens verdiept in het adverteren op social media? Advertising content kan jou helpen meer bereik te genereren, maar ook meer naamsbekendheid, leads of meer traffic naar de website. Een hele lijst dus! Advertising content is letterlijk de content die je maakt voor een advertentie op social media. Maar let op! Vergeet jouw organische content niet. Voordat je start met adverteren is het verstandig eerst jouw socials te vullen met organische content. Op deze manier kun je alvast een beeld krijgen van wat jouw doelgroep wilt zien en hier uiteindelijk jouw advertenties op aanpassen.

Maar wat voor advertenties zijn er allemaal en wat levert het op? In deze blog geven wij antwoord op deze vragen en geven we een aantal voorbeelden hoe jij jouw advertentie zou kunnen indelen.


Link advertentie

Heb jij als doel meer kliks te genereren op de website? Dan is een link advertentie een goede optie voor jou. In zo’n advertentie promoot jij je website zodat je uiteindelijk meer bezoekers krijgt en jouw doelen haalt.

Video advertentie

Wil jij gelijk opvallen met jouw advertentie? Maak dan gebruik van een video advertentie. Deze vorm van adverteren wordt vaak ingezet wanneer je extra wilt opvallen en je meer aandacht wilt vragen voor een bepaald product of dienst. Uit vele onderzoeken is gebleken dat bewegende content namelijk een stuk meer aanspreekt en blijft hangen bij je potentiële klant.

Promoted post

In een promoted post licht je als het ware een al eerder geplaatste ‘organische’ post uit. Dit kan gedaan worden wanneer jouw post niet de conversie heeft gehaald die je voor ogen had. Je pushed je post als het ware naar voren zodat potentiële klanten de post te zien krijgen.

Carrousel advertentie

Een carrousel advertentie geeft je de mogelijkheid om binnen één advertentie meer foto’s te laten zien. Wanneer je meerdere diensten tegelijk wilt uitlichten of juist meer sfeerbeelden wilt tonen, kan een carrousel post een goede oplossing zijn. Ook is deze vorm van adverteren handig wanneer je een webshop hebt en de producten wilt uitlichten.

Collectie advertentie

Een collectie advertentie kun je inzetten wanneer je jouw doelgroep echt een goed overzicht wilt geven van de producten die je aanbiedt. Deze advertentie hangt over het algemeen samen met een productcatalogus, waarbij deze dynamisch worden getoond onder je advertentie. Op deze manier kan je in het geval van een webshop bijvoorbeeld je kortingsactie goed koppelen aan de producten die daaronder vallen.

Ga jij ook aan de slag met advertising? Regeltante 2.0 helpt je graag op weg, zodat we samen het beste uit je socials kunnen halen! Neem gerust contact met ons op voor het bespreken van de mogelijkheden.